Minggu, 14 Juni 2015

Bilik Mandi Minimalis Dengan Seramik Homogeneous Granite


Bilik Mandi Minimalis Dengan Seramik Homogeneous Granite - Keramik memang bahagian penting dalam membuat bilik mandi, baik itu bilik mandi minimalis maupun bilik mandi mewah. Dan kini sudah hadir sebuah bentuk seramik khusus yang boleh menggabungkan dua warna, warna minimalis dengan kesan elegan dan mewah. Tidak mengapa hanya memilii bilik mandi kecil dengan reka bentuk minimalis, tetapi selama tetap boleh tampil elegan dan mewah tentu saja tetap memberi nilai lebih bagi kediaman.
Namanya keramik homogenerous granite, seramik ini mempunyai kesan kilau yang menyerupai kaca, sehingga sangat cantik untuk kediaman. Bentuknya yang lebih besar membuat bilik mandi akan terkesan lebih elegan. Namun corak semulajadinya simpel dan natural sehingga sangat sesuai untuk gaya minimalis yang tidak suka dengan sentuhan yang berlebihan dan terlalu rumit.Keramik ini berasal dari bahan granite yang sudah melalui proses pengolahan khas dengan pemotongan dan pencetakan khas yang membuat bentuknya lebih tepat. Selain itu sebagai penamat, setiap keping keramiknya melalui proses pembakaran dalam suhu 1200oC yang membuat seramik lebih tahan lama dengan tahap toleransi muai lebih baik dan kekerasan lebih baik.

Yang membuatnya sangat sesuai sebagai seramik untuk bilik mandi adalah keistimewaannya dalam ketumpatan. Presisinya membuat seramik ini boleh anda pasang lebih rapat degan kelekatan lebih baik. Sehingga kemungkinan air masuk ke rongga antar keramik lebih kecil. Selain itu keramik ini memilki liang-liang mikro yang membuatnya sama sekali tidak akan ditembusi air. Ini membantu dinding dalam kawasan bilik mandi lebih tahan lama dan tidak mudah lapuk.
Biasanya keramik ini hadir dalam nuansa warna natural menyerupai lantai granit atau marmar. Atau malah berbintik seolah terdapat pecahan kristal di dalamnya. Ini memberi nuansa yang sesuai untuk anda padankan pada bilik mandi minimalis.
Biasanya bilik mandi minimalis mempunyai bilik yang cenderung kecil. Dengan seramik yang terkesan simpal, bersih, elegan dan berkeliau, anda akan mengimbangi bilik mandi minimalis anda yang biasa menjadi terkesan lebih mewah.
Bukankah sangat menarik, menghadirkan bilik mandi minimalis yang mempunyai rasa elegan dan mewah layaknya kediaman kelas atas? Hanya berkat rahsia kecil sebuah sentuhan keramik khusus homogenerous granite.

Bilik Mandi Minimalis Dengan Seramik Homogeneous Granite

Bilik Mandi Minimalis Dengan Seramik Homogeneous Granite

 Bilik Mandi Minimalis


Baca juga :

Tidak ada komentar:

Posting Komentar