Selasa, 08 Desember 2015

Teres Rumah Minimalis Dengan Nuansa Natural



Teres Rumah Minimalis Dengan Nuansa Natural - Konsep teras rumah minimalis tak harus selalu terkesan kaku dan membosankan, bahkan anda boleh membuat ia menyatu dengan alam seperti beberapa tips berikut.
Kebanyakan rumah masa kini kerap kali harus terbentur oleh halangan ruang. Ruang yang sangat terhad membuat kebanyakan orang harus memikirkan dengan baik bagaimana tetap memberi nuansa alami pada rumah dengan keadaan yang ada.

Salah satu yang boleh anda cuba adalah dengan menghadirkan teres rumah minimalis dalam warna natural. Cara ini membuat teres seolah menyatu dengan alam dan membuatnya seperti sebahagian dari kawasan taman yang anda buat asri.

Dan berikut ini adalah cara-cara mudah menghadirkan teres rumah minimalis dengan suasana yan terkesan natural
1. Taman yang menyatu dengan terasBiarkan teres Anda menyatu sepenuhnya dengan kawasan taman. Sehingga tidak ada batasan besar-besaran antara kedua-dua bahagian antara teres dan taman. Ini membuat teres secara tersirat menjadi bahagian dari taman sehingga membina rasa lebih natural.

2. Taman di tepian teresPadati sisi tepian teres dengan tanaman yang bersifat perdu yang berukuran pendek. Ini akan membuat suasana teres terasa tropika tetapi tidak membuat kawasan teres seolah tersembunyi di balik rimbu tanaman. Akan lebih sempurna bila anda tambah pula beberapa tanaman berbunga untuk menghangatkan suasana taman.

3. Teres terbukaBiarkan teres tidak berbumbung. Dan gunakan pokok tinggi dan rindang untuk meneduhkan kawasan teres. Ini juga boleh menjadi pilihan yang sangat manis untuk menghadirkan teres bernuansa natural di rumah minimalis anda. Pastikan memilih tanaman tinggi dengan bentuk yang boleh anda sesuaikan dengan konsep rumah.

4. Teres terapungBuat area taman mengambang dengan beberapa taman menegak dan kolam di bawahnya. Ini akan memberi suasana berbeza lagi pada kawasan teras anda. Seakan teres anda merupakan sebuah rumah terapung di atas rawa-rawa yang eksotik.

5. Pergola menjalarPilihan individu lain adalah dengan membuat kawasan teres beratapkan pergola dengan tanaman rambat yang memadati pergola. Tak perlu bersaiz besar, cukup sesuaikan saja dengan saiz ruang hijau anda, yang penting buat seolah demikian menjadi satu dengan kawasan hijau.


Teras Rumah Minimalis

Teras Rumah Minimalis

Teras Rumah Minimalis

Teras Rumah Minimalis

Gambar Teres Rumah Minimalis


Itulah beberapa tips untuk menghadirkan teras rumah minimalis dengan nuansa natural. Keterbatasan lahan jangan menjadi kendala untuk Anda memiliki area teras yang nyaman dan asri. Yang Anda butuhkan hanya sedikit sentuhan untuk membuat area teras rumah minimalis Anda menyatu dengan nuansa hijau taman Anda.




Baca Juga :
Pagar Rumah Minimalis

Tidak ada komentar:

Posting Komentar