Selasa, 26 Mei 2015

Reka bentuk Bilik Tidur dengan Nuansa Romantik



Reka bentuk Bilik Tidur Romantik - Ingin menghadirkan nuansa romantis untuk anda dan pasangan di bilik tidur? Tetapi reka bentuk bilik tidur anda biasa? Cuba silap mata dengan sentuhan sederhana ini.

Bagi pasangan anyar, salah satu yang selalu ingin diwujudkan adalah memiliki sebuah reka bentuk bilik tidur dengan dalaman yang tersusun dalam nuansa romantis. Suasana semacam ini tentu saja sangat menyokong kehangatan rumah tangga yang baru saja mereka kicap. Tetapi bagaimana sebenarnya cara untuk menghadirkan rasa romantis dalam sebuah bilik tidur?

Jangan anda kira, untuk menghadirkan rasa romantis dalam reka bentuk bilik tidur maka anda melulu harus mendandani dalaman bilik dengan warna merah jambu. Warna ini sifatnya kurang general, dan kadang membuat lelaki kurang selesa. Dan kenyataannya nuansa romantis tak lantas harus dengan menghadirkan suasana serba pink.

Ada banyak cara menghadirkan nuansa romantis pada reka bentuk bilik tidur, terutama dari sisi pedalaman. Dan beberapa idea berikut mungkin akan membantu anda mencari inspirasi terbaik.Tambah sentuhan personal
Reka bentuk Bilik Tidur dengan Nuansa Romantik

Anda dan pasangan mungkin mempunyai sebuah benda kenangan yang sangat bernilai bagi anda berdua. Apa salahnya memajangnya khusus di atas head board atau malah menjadikannya headboard ranjang anda. Ini akan memberi kesan romantis yang lebih dalam tanpa membuat kesan jengah.

Permainan cahaya
Reka bentuk Bilik Tidur dengan Nuansa Romantik
Di saat jam aktif tak ada salahnya memang menggunakan penerangan utama yang cukup terang dan selesa. Tetapi di malam hari, tepat ketika waktu anda dan pasangan, cuba pasangkan lampu khas dengan warna yang lebih malap, dengan unuansa kekuningan dan beberapa tabir kristal ukiran. Ini akan memberikan suasana romantis yang kuat di bilik anda.

Buat Surat cinta atau ungkapan cinta di dinding

     

                                                 
 
Reka bentuk Bilik Tidur dengan Nuansa Romantik
Ini bilik peribadi anda dan pasangan, jadi tak perlu sungkan menuangkan cinta anda di sana. Katakan saja dengan menuliskan janji setia anda dan pasangan atau malah menuliskan surat cinta anda berdua di masa lalu. Biarkan terukir di dinding dan mudah And abaca sewaktu-waktu.

Tambah draperi dan Gordyn

Reka bentuk Bilik Tidur dengan Nuansa Romantik
Tambah gordyn dengan vitrage berbahan lembut melambai, dan beri draperi pada beberapa sisi katil dan tingkap. Meski memang idea ini boleh jadi kurang sesuai kalau anda terapkan menah-mentah pada ruangan berukuran sempit. Tetapi anda boleh menjajalnya juga dengan beberapa pemudahan untuk hasil lebih memikat.

Tambah bunga
Meski lelaki mungkin tidak menyukai bunga, tetapi bunga tak pernah gagal membuat bilik terasa romantis. Ambil sebuah vas ringan dan tambahkan beberapa kuntum bunga segar di kesukaan anda. Tak hanya membuat bilik anda kelihatan lebih romantis, tetapi juga lebih harum.

Itu beberapa idea untuk membuat reka bentuk bilik tidur terasa lebih romantis. Idea-idea simpel yang boleh mengimbangi bilik tidur biasa menjadi bilik tidur yang hangat untuk anda dan pasangan. Dan kini, tinggal anda rasakan atmosfera cinta di bilik peribadi anda sendiri. Anda juga boleh menambah idea bilik mandi bernuansa alam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar